21.1.2016

yesterday's makeup

naked 2 make up
Pitkästä pitkästä aikaa taas täällä blogin puolella, ja valehtelematta kirjoitan noin jokaisen postauksen alkuun. Nyt kuitenkin päätin heittää tänne nämä kaksi kuvaa eilisestä meikistä, mikä loppujen lopuksi näyttikin ihan kivalta kaikkien vaikeuksien jälkeen. Vaikka mä kovasti talvesta vuodenaikana pidänkin, niin on se kuvaamisen, pukeutumisen ja myös "hyvältä näyttämisen" kannalta haasteellista aikaa. Musta tulee talvisin aina ihan kamalan kalpea (näissä kuvissa ei ihon sävy niinkään pahalta näytä, mutta näkisittepä viime vuoden vanhojentanssi kuvat..) eikä tummia silmänalusia saa peitettyä yhtään millään. Ahkerasta rasvaamisesta huolimatta on mulla myös iho kaikkialta ihan kamalan kuiva, ja sen takia jouduinkin kerran tätä meikkiä tehdessä naaman pesemään ja aloittamaan alusta, kun kasvot meikki- ja peitevoiteen peitossa näyttivät paljon pahemmalta kuin lähtötilanteen meikittömät kasvot. Enkä mä siis millään lailla koe, että minään vuodenaikana, oli sitten kesä tai talvi, tarvitsisin näin paljon meikkiä näyttääkseni "hyvältä". Ilman meikkiähän mä suurimman osan ajasta ihan mielellään vietänkin. Talvellakin sitä olisi vain kiva pystyä meikkaamaan enemmän, kun siltä tuntuu ja meikkaamaan innostuu !
Silmämeikkiin käytin pitkästä aikaa vähemmälle käytölle jäänyttä Urban Decayn naked 2 palettia, minkä tosiaan joululahjaksi saadut morphen paletit syrjäyttivät tieltään. Shimmeriset meikit on jostain syystä taas lähiaikoina miellyttäneet silmää enemmän kuin täysin kiillottomat, mutta mattahuulista sen sijaan en taida luopua mihinkään. Silmissä mulla on myös ardellin tekoripset, demi wispies, mitä kaikki tuntuvat käyttävän. Mä en vain osaa päättää pidänkö niistä vai en, tai pidänkö tekoripsistä ylipäätään. Omat ripset mulla on todella lyhyet ja vaaleat, ja vain harvoilla vedenkestävillä ripsiväreillä ne saa näyttämään hyviltä. Irtoripsien siis luulisi olevan ihan pelastus mulle, mutta mä en löytänyt yksiäkään mitkä olisi näyttänyt mun silmissä hyviltä. Näyttäähän noi kuvissa ihan todella kivoilta, mutta kuvien ulkopuolella ei. Ehkä jatkan vielä hyvien ripsien metsästystä, koska tuntuu, että noissa vika voi olla siinäkin, että ne on liian lyhyet mun "isoihin" silmiin. 
Jos nyt jaksaisin olla ahkera tämän blogin suhteen jatkossakin, niin tällaisia / muita kauneusaiheisia postauksia olisi varmasti luvassa lisää. Monesti oon miettinyt myös meikin tekemistä videolla niin ehkä sellaistakin voisin saada aikaan. Jos on mitään, mitä mun pieni lukijakuntani haluaisi nähdä, niin kommentoikaa ja kertokaa !

6 kommenttia:

  1. Vähänkö sulle sopii hyvin tuollainen meikki! Meikkivideo olisi tosi kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon, ja kiva kuulla :) ehkä saan sitten sellaisen jopa tehtyä tässä lähiaikoina.

      Poista
  2. Kiva meikki! Ja hei, kuulostaa tosi hyvältä tuo meikkivideo:-)

    VastaaPoista
  3. Wau upee meikki! Onko sulla jotain huulimeikkiä noissa kuvissa? :-)

    www.therewillbesunshine-emilia.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ! On joo, yhtä huultenrajauskynää ja kahta nyx:in soft matte lip creamia (sävyt stockholm ja antwerp). Kolmea eri huulimeikkiä siis :-D

      Poista